Cooperar en temps de crisi

Article publicat a Món Empresarial nº 115 Abril 2009

En situació de crisi, compartir despeses de local, sistemes informàtics o serveis (administració, secretaria, marketing,..) pot ser una forma de cooperar que aporti bons resultats. També fer projectes conjunts d’innovació en producte, tecnologies de producció, comercialització o gestió aprofitant els nombrosos ajuts que la majoria d’associacions empresarials gestionen. O oferir productes i serveis complementaris a les administracions públiques, o compartir amb una sola gestió comercial per entrar a nous mercats. En altres casos agrupar-se per crear una marca de grup o aliança pot ser un factor de marketing que faci rendible una comunicació i distribució més massiva....
En tot cas els aspectes de relació, afinitat i confiança sempre són determinants, amb unes regles de joc clares i compartides.... però com generar confiança en temps de crisi? Cal superar la por, la sobreprotecció, el creure’s millor o pitjor, el pensar només en el propi benefici... per tant cal trobar persones com cal. Generar aquestes dinàmiques de coneixement, confiança i sinèrgies és possible actualment, on els assessors i proveïdors poden ser nexes de connexió importants, i és clar que tal fas tal reps....cal aprendre a ajudar i a ser ajudat.

Jordi Martí
Director d'Altrium

Photo by Freepik